Répatorta

Édesszájúak figyelem! Aki még nem evett répatortát ne ijedjen meg…isteni finom! Azt vettem észre, hogy bárkinek említem aki még nem kóstolta , hogy répatortát sütök egyből rávágja hogy fújj! Mire én vissza kérdezek, hogy ezt most miért mondja…általában az a válasz, hogy hogy lehet egy torta répából, és hogy biztos nem finom, meg biztos teljesen répa íze van. Hát most szeretnék mindenkit megnyugtatni, hogy ez nem így van. Csak kóstolja meg mindenki, és rá jön hogy milyen finom. Én azért is szeretem nagyon, mert nem vagyok túl édesszájú,és nem szeretem az olyan tortákat ami 10 féle csokiból és öntetből, habból áll. Ez számomra a tökéletes torta. Édes, de nem gejl.

Akkor jöjjön is a recept egy tortaformányi adaghoz:

Hozzávalók:

–         25 dkg reszelt sárgarépa

–         2 db tojás

–         2 dl cukor

–         2 dl liszt

–         1 teáskanál sütőpor

–         1 teáskanál fahéj

Elkészítése:

Tojásokat szétválasztani, fehérjét kemény habbá verni a cukorral, majd hozzákeverni a tojássárgáját, a sütőporral elkevert lisztet, fahéjat és a lereszelt répát. Hústűpróbáig sütni. (Akkor jó, ha már nem ragad.)

Krém a tetejére:

100 g vaj

1 doboz Philadelphia sajtkrém

porcukor ízlés szerint

fél  csomag vaníliás cukor

A hozzávalókat összekeverni és a kihűlt süti tetejére vastagon felkenni. A sütit alufóliával lazán lezárni és egy teljes estére a hűtőbe tenni.

Leave a Reply

